Prasa zagraniczna o książce
Wenecja, z jej niszczejącymi fundamentami, które coraz bardziej zapadają się w głębinach, z jej przepychem i gasnącym pięknem, z jej zamglonymi uliczkami i ukrytymi światami wydaje się najlepszym współczesnym tłem dla opowiadań w stylu noir. Prawdziwą mocą tej antologii jest to, że zmusza nas ona do zmierzenia się z naszymi wyobrażeniami o Wenecji.
New York Journal of Books
Zamiast koncentrować się na zbrodniach namiętności, antologia ta skupia się na namiętności zbrodni, malując przedstawiony w niej świat raczej w mocniejszych barwach niż w odcieniach szarości.
Kirkus Reviews
Maxim Jakubowski wykonał doskonałą pracę, wybierając do tego zbioru tak różnorodne opowiadania, które przedstawiają wszystkie warstwy weneckiego społeczeństwa, turystów odwiedzających miasto w czasie karnawału czy kryminalistów załatwiających swoje ciemne interesy nad wodami weneckiej laguny… To pozycja obowiązkowa dla miłośników Wenecji.
Booklist
Zapomnijcie na moment o wspaniałości weneckiej sztuki, architektury i muzyki, i zanurzcie się w ciemne zakątki tego Wodnego Miasta. Czternaście opowiadań składających się na tę wyrazistą antologię pokazuje zupełnie inną Wenecję, której mieszkańcy ciężko walczą o przetrwanie. Włoscy pisarze nadają ton tej antologii, ale Brytyjczycy, Kanadyjczycy i Francuzi dotrzymują im dzielnie kroku. Każdy dzieli się swoją wizją Wenecji, inną od tej, którą znamy z przewodników turystycznych.
Publishers Weekly